De interesse in cijfers en letters wordt steeds groter bij de kleuters... Daarom leek thema post een goed idee om uit te werken, ...
Maandag: we gaan van start met een waarnemingsronde in de buurt van de school. We kijken naar de verschillende brievenbussen en lezen de huisnummers. We benoemen de verschillende onderdelen van een brievenbus en de functie ervan. We komen tot het besluit dat er heel veel verschillende soorten brievenbussen bestaan en dat de huisnummers duidelijk zichtbaar moeten zijn voor het afleveren van de post.
Terwijl we nu toch bezig zijn met het waarnemen, kunnen we best blijven verder doen... We zoeken de postbode op en stellen allerlei vragen... Eveneens is het interessant om weten dat sommige postbodes een fiets hebben om de post rond te dragen, anderen een brommer en de meest gelukkigen krijgen een auto... VOLGELADEN met kranten, brieven en postpakketjes. Bedankt postbodes!
Na de waarneming van de postbode, lijkt het ons handig een postbode te schilderen. De kleuters weten nu perfect hoe een postbode eruit ziet.
De kleuters mochten ook aan de hand van getalbeelden het juiste aantal brieven in de brievenbus steken. Hierbij moesten de kleuters rekening houden met het aantal en de kleur van de brieven.
We hadden ook een postkantoor in onze klas. Zo mochten we brieven versturen naar onze vriendjes.
Puzzelen met letters...
Omdat de kleuters zo een grote interesse tonen in cijfers en letters, mochten we voor 1 keertje onze naam stempelen...
Ziezo, op naar het volgend thema... PASEN.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten